کندن و جداسازی ایزوگام قدیمی

کندن و جداسازی ایزوگام قدیمی

کندن و جداسازی ایزوگام قدیمی

2/5 - (1 امتیاز)

کندن و جداسازی ایزوگام قدیمی

جداسازی و کندن ایزوگام قدیمی و نصب ایزوگام جدید و نوسازی سطح پس از مدتی، امری مهم و ضروری می باشد. با وجود این که دوام و کیفیت ایزوگام ها در  مقایسه با عایقهای قدیمی ( قیرگونی قدیمی ) بالاتر می باشد. اما باید بدانیم که ایزوگام ها نیز با گذشت زمان عمر و دوام خود را از دست می دهند و لازم است آن را تعویض نماییم.

کندن و جداسازی ایزوگام قدیمی

نکته ای که باید به آن توجه کافی داشته باشیم، روش کندن ایزوگام بصورت اصولی و استاندارد می باشد. این امر سبب می شود تا فرآیند انجام کار و عایقکاری مجدد آسوده تر بشود. ممکن است بخواهید برای این کار از دستگاه های که برای کندن ایزوگام وجود دارند استفاده نمایید. یا این که با ابزاری غیراستاندارد این کا را انجام دهید.

کندن و جداسازی ایزوگام قدیمی

برای کندن و جداسازی ایزوگام قدیمی به ابزار و وسایل زیر باید استفاده کنیم :

  • شیلنگ مخصوص گاز
  • کپسول گاز
  • دستکش عایق حرارت
  • سر پک یا شعله افکن
  • استفاده ابزاری تیز مانند کاتر برای کندن و جداسازی ایزوگام کهنه

کندن و جداسازی ایزوگام قدیمی

روش کندن ایزوگام قدیمی

  • برای جداسازی و کندن ایزوگام قدیمی باید یک کپسول گاز همراه خود، جهت تأمین سوخت داشته باشید. توجه داشته باشید قبل شروع عملیات از پربودن کپسول اطمینان داشته باشید. چرا که برای جداسازی و کندن ایزوگام حرارت زیادی لازم است.
  • شیلنگی مخصوص برای انتقال گاز جهت کندن و جداسازی ایزوگام نیاز دارید. اندازه این شیلنگ ها باید ۳ متر تا ۵ متر باشد.
  • شعله افکن با دستگاه نگهدارننده بلند در انتهای محل وروردی  گاز قرار می گیرد. همچنین شعله افکن توسط ژیگلر مهار و نقش کنترل خروجی گاز را عهده دار می باشد. برای جلوگیری از سوختگی پوست، حتماً از دستکش مناسب استفاده نمایید.
  • در آغاز، سطح ایزوگام را جارو بزنید. با گذشت زمان، احتمالاً روی سطح ایزوگام گرد و خاک نشسته است. این تمیزکاری، سبب می شود که سطح ایزوگام حرارت بیشتر و بهتری دریافت کند و کندن و جداسازی ایزوگام راحت تر صورت بگیرد.
  • حالا از طریق شعله افکن، برای کندن و جداسازی ایزوگام قدیمی، حرارت دهی سطح ایزوگام را شروع کنید. سپس قیر حاوی ایزوگام بر اثر حرارت شروع به ذوب می شود.
  • پس از ذوب شدن، ایزوگام حالتی نرم و منعطف به خود میگیرد. سپس میتوانید ایزوگام را بوسیلۀ یک جسم تیز کندن و جداسازی نمایید.

*در این قسمت،می‌توانید با  دستگاه کندن ایزوگام مانند کاتر، مراحل کار را آسوده تر کنید. البته بکارگیری دستگاهی برای  کندن ایزوگام از سوی افراد مجرب در این زمینه، با مهارت بیشتری انجام میشود.

  • در این مرحله با نگهداری شعله افکن روی سطح ایزوگام طوری که قیر موجود در ایزگام آب شود، و بصورتی که بتوان آن را بصورت برعکس جمع  کرد، این کار را ادامه دهید. دقت داشته باشید که باید این کار را از آخرین ایزوگام مصب شروع کنید. چرا که هنگام نصب ایزوگام جدید برایجلوگیری از نفوذ آب، لبه های ایزوگام با رول بعدی پر می شود.

توجه داشته باشید *

با حرارت دهی به ایزوگام امکان دارد قیر داغ و یا گداخته شود. در این زمان هنگام کندن ایزوگام توجه داشته باشید که دستتان آسیبی نبیند.

کندن و جداسازی ایزوگام قدیمی

پایان

توجه داشته باشید که در کندن و جداسازی ایزوگام قدیمی، از لوازمی استفاده می شود که که با حرارت و گاز و آتش سر و کار  دارد. پس تمام دقت و مراقبت را درنظر داشته باشید. هنگام کندن ایزوگام توجه داشته باشید که با قیر داغ و مذاب برخوردی نداشته باشید. بنابراین برای کندن و جداسازی ایزوگام قدیمی، پیشنهاد می کنیم که این کار به دستان افراد ماهر و باتجربه بسپارید.

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


تماس با مشاور