عایق رطوبتی کولر

عایق رطوبتی کولر

عایق رطوبتی کولر

Rate this post

عایق رطوبتی کولر آبی

عایق رطوبتی کولر
عایق رطوبتی کولر

عایق رطوبتی یک نوع پوشش لایه ای است که به شکل پیش ساخته و به صورت رول یا شیت تولید شده و با سایز های گوناگون به مشتریان عرضه می شود. عایق های رطوبتی انواع و ترکیبات گوناگونی دارند ولی کار اصلی همه آن ها مانند عایق رطوبتی جذب آب و رطوبت به خود است. عایق رطوبتی کولر آبی از فوم تمام پلی استایرن تشکیل شده است که مقاومت بالایی در مقابل رطوبت و حرارت دارد.

اهمیت به کارگیری عایق رطوبتی برای کولر آبی

معمولا کف کولر آبی بعد از مدتی که کار می کند پر از آب می شود که آب همراه با املاح بسیاری می تواند باعث پوسیدگی لایه های سقف شود. بنابراین برای این که مانع از این اتفاق شویم ابتدا باید کف کولر را بازسازی کرئ و بعد از آن در زیر آن از عایق کولر آبی استفاده کرد. این عایق مانع از نفوذ رطوبت یا حرارت ناشی از هوای بیرون به سقف می شود و از ایجا نم بر روی سقف و دیوار جلوگیری می کند.

مزیت های استفاده از عایق رطوبتی کولر

عایق های رطوبتی علاوه بر این که رطوبت را جذب می کنند ،یک نوع عایق حرارتی است که از تاثیر منفی نور مستقیم خورشید بر روی بدنه ساختمان جلوگیری می کند.
با به کارگیری عایق رطوبتی می توان باعث صرفه جویی در مصرف برق شد و دیگر به دور تند کولر نیازی نیست. عایق رطوبتی کولر باعث زیاد شدن طول عمر پوشال ها می شود.

با استفاده از عایق رطوبتی می توان توان خنک کنندگی کولر را بالا برد.
عایق رطوبتی کوار آبی کم وزن است و به راحتی می توان آن را حمل کرد و هم چنین مقاومت بالایی در برابر بادهای شدید دارد.
عایق رطوبتی در سایز های مختلف قابل استفاده است در نتیجه برای انواع مختلف کولر های آبی قابل استفاده است.
برای نگهداری از کولر آبی ، عایق رطوبتی کاربرد زیادی دارد . علاوه بر افزایش راندمان کار کولر،از بدنه آن نگهداری می کند.

 

انواع عایق رطوبتی کولر آبی

عایق رطوبتی کولر آبی دارای انواع مختلفی است که عایق رطوبتی کولرآبی RCI که عایق کوپلیمری نام دیگر آن است یکی از معروف ترن آن هاست که دارای رنگ های گوناگونی از جمله کرمی ، نارنجی ، آبی و قهوه ای است .

مراحل عایق کاری کولر

معمولا همراه این عایق رطوبتی قلمو، دستکش و ماسک هم عرضه می شود . عایق رطوبتی کف کولر آبی RCI دارای مراحل مختلفی برای استفاده است:

نخست کف کولر را کاملا بشویید و تمیز کنید.
اگر کف کولر آّبی دارای هر گونه زنگ زدگی باشد به وسیله فرچه سیمی همه یزنگ زدگی هارا از بین ببرید و تمیز کنید. اکنون باید از عایق رطوبتی RCI استفاده کرد . این مدل عایق رطوبتی شامل دو ماده مایع و پودری برای آب بندی و محافظت از کولر است .نخست باید نصف مایع و نصف پودر عایق رطوبتی را باهم ترکیب کرد و کف کولر را به آن آغشته کرد.

برای اجرای ساده تر عایق رطوبتی می توانید با استفاده از قلمو رنگرزی که همراه ابزار کار است همه سطح را با آن پر کرد.
نیم ساعت بعد از پایان کار مجددا مواد را باهم ترکیب کرده و کف کولر را با آن پر کنید.
بعد از ۲۴ ساعت می توانید از کولر آبی استفاده کنید.

 

نکات پایانی

در گذشته عایق رطوبتی با قیرگونی شروع شده ودر بین افراد رایج بوده و تا امروز برای موارد گوناگونی عایق های رطوبتی ساخته شده که به وسیله آن می توان به محافظت ساختمان کمک کرد و نگران آسیب هایی مثل نم رطوبت نبود.

نمایندگی ایزوگام دلیجان با ۲۵ سال سابقه درخشان ارائه دهنده مناسب ترین قیمت نصب ایزوگام و همچنین با کیفیت ترین عایقهای رطوبتی و ضد نم در تمام کشور میباشد.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


تماس با مشاور