تاریخچه ایزوگام در ایران

تاریخچه ایزوگام

تاریخچه ایزوگام در ایران

Rate this post

تاریخچه ایزوگام در ایران

در این بخش قصد داریم راجع به تاریخچه ایزوگام در ایران و چگونگی تولید آن مطالبی را با شما عزیزان در میان بگذاریم :

در گذشته در ایران برای عایق ساختمان از روش سنتی استفاده می کردند. البته اکنون از قیرگونی و آسفالت برای این امر استفاده می شود. 

تاریخچه ایزوگام

در سال ۱۳۵۰ در ایران شرکتی به نام  ایزوران تأسیس شد. هدف این شرکت تولید الیاف شیشه جهت عایق بندی حرارتی و برودتی با کمک دانش فنی آلمان و با همکاری متخصصین می باشد.

ولی با گذشت زمان و به دلیل گسترش شهرنشینی و افزایش ساختمان سازی، نیاز به یک عایق بندی با کیفیت تر بجای روش های سنتی باشد. علاوه بر کیفیت بهتر، از نصب راحت تری برخوردار باشد، بیشتر احساس می شد.

به همین دلیل شرکت ایزوران در سال ۱۳۵۴ با تولید انواع مختلف عایقهای رطوبتی به اسم ایزوگام پرداخت. متخصصین خود را به کشور ایتالیا جهت دسترسی به دانش فنی برای تولید ایزوگام فرستاد و به ساخت واحد تولید ایزوگام با ظرفیت ۳ میلیون مترمربع در سال را شروع کرد .

پس از اینکه ماشین آلات تولید عایق رطوبتی از کشور ایتالیا خریداری و نصب و راه اندازی شد. به بهره برداری بالایی رسید، شرکت رسما شروع نمود به فعالیت تولید عايق پيش ساخته .

در سالهای بعد، ( سال ۱۳۷۰ ) شرکت با بهره گیری از فاز اول تولید، تولید ایزوگام را در شهرستان دلیجان بومی سازی کرد.

به دلیل کیفیت بالا و حجم زیاد محصولات در این شرکت، شهرستان دلیجان شاخصی معتبر برای تولید ایزوگام، در ایران بشمار می آید.

سخن آخر

به این دلیل که به تامین کنندگان مواد اولیه نزدیک است ،کارخانه های متعددی در زمینه تولید ایزوگام در این شهرستان شروع بکار نمودند. ناحیه دلیجان قطب ایزوگام ایران محسوب می شود و ایزوگام دلیجان با سابقه ترین بند تولید ایزوگام در ایران می باشد.

قیمت ایزوگام دلیجان

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


تماس با مشاور